Vi har fokus på inklusion samt for børn der har særlige behov

For at sikre bedst mulighed for barnets udvikling har vi forskellige redskaber, vi tager i brug  og sparringspartnere vi samarbejder med, fx talepædagog, fysioterapeut og psykolog.

Sproget spiller en central rulle i barnets udvikling og har stor betydning for den daglige kommunikation. Det er derfor vigtigt, at alle børn har gode muligheder for at udvikle deres sproglige kompetencer. Vi laver sprogvurderinger på børnene, og i gangsætter særlige sprogstimulerende tiltag, hvis der er behov for det.

Nogle gange er der behov for at mødes til et tværfagligt møde, hvor forældre, pædagoger, psykolog og andre relevante deltagere mødes om, hvad vi kan gøre for bedst at sikre barnets trivsel og udvikling.

Overordnet følges Skanderborg Kommune strategier på området.

Skanderborg Kommunes inklussionsstrategi https://www.skanderborg.dk/borger/familie-boern-og-unge/boern-og-unge-med-saerlige-behov