Åben skole

Vi arbejder for og sammen med lokalsamfundet.

Her bestræber vi os på at være en åben skole, der tager imod nye tiltag, gode ideer og tilbud til samarbejde. Vores dør er åben, og ikke sjældent møder forældre, lokale borgere og samarbejdspartnere fysisk frem, for at få en umiddelbar snak om forskellige emner.

Vi ønsker at fremstå som en åben skole, der tager imod og lytter - og så vidt muligt samarbejder om dét, der rører sig i lokalområdet. Vi samarbejder med Landsbyrådet, Herskind Boldklub og Spejderne og på skolen har vi  tildelt Herskindsigt eget redaktionslokale, som de deler med Herskind News.

Herskindsigt er et lokalt medie der fremstiller egen lokalavis, lokal podcast og kører en Facebook side.

Herskind News er drevet af elevrådet og vores elever producerer egne videosæt, har egen Facebook side og deltager aktivt i forskellige debatter, som de gerne sørger for at fremstille for offentligheden via forskellige medier.