Om SFO og Klub

SFO KOMETEN

Kometen er en fritidsordning med kontrolleret pasning for børn fra 0. – 2. klasse, med afkrydsningsordning. Desuden er der også morgenmodul mellem 6.30 – 8.15 for børn fra 3. – 6. klasse. I Kometen arbejder pædagogerne i udvidet samarbejde om indskolingen sammen med lærerne. Der er pædagoger med i undervisningen 7 lektioner om ugen. Det tætte samarbejde bevirker, at vi har et nuanceret billede af det enkelte barn. Kometen tilbyder kreative aktiviteter, tegning, maling, rollespil, motoriske lege, spil og forskellige udeaktiviteter. Vi har indrettet Kometen så den indbyder til leg. Vi har dukkekrog, udklædningstøj, Tarzanrum, biler, klodser, plastikdyr, konstruktionslegetøj og meget mere. Der er puderum til hulebygning og masser af legoklodser i vores fællesrum. Vi bruger i perioder Pc’erne på fællesgangen samt vores Ipads. Vi har også mulighed for at bruge hallen.

At Sende børnene afsted

Vi sender børn til fritidsaktiviteter, men det kræver at I har informeret os om det. Vi sender også børn hjem fra SFO.

Skal dit barn til fritidsaktiviteter på skolen (kor), i hallen, på boldbanerne eller på spejdergrunden sender vi dem gerne af sted til det. I giver os besked om hvornår det starte og så sender vi ca. 10 minutter før. Kan dit barn selv tage hjem, sender vi også. Vi har ikke tid til at tjekke at hver enkelt barn husker alt, så I skal være sikker på at jeres barn selv har tjek på hvad der skal med hjem. Vi sender til bussen og hjem kl. 13.29 , 14.29 og 15.29. Vi sender også børn hjem kl. 16.00 og lige inden vi lukker. Ud over ovennævnte tidspunkter, sender vi IKKE børnene Skulle vi sende hele tiden vil det kræve for meget personaleressourcer og gå ud over aktivitets niveauet i Kometen.

Kometens telefon nummer: 87 94 32 54

Åbningstid: 7 - 17 (dog fredag kun til kl. 16.30)

Klubben SIRIUS

Klubben er en del af Herskindskole & Børnehus for børn fra 3. - 6. klasse og hører til i lokalerne mellem udskolingsfløjen og mellemtrinslokalerne. Vi er pt. 3 voksne i klubben hver eftermiddag.

Det er vigtigt at børnene siger hej, når de kommer og krydser sig ind på tabulex-skærmen, og farvel og krydser sig ud, når de går hjem.

Klubben tilbyder to daglige aktiviteter, såsom: kreativt værksteder, computer, mad i køkkenet, playstation, hyggekrog, forskellige slags brætspil, bordtennis, poolspil mm. Udeaktiviteter er bålhytten, BMX-banen – som vi om vinteren bruger som kælke/ski bakke. Vi bruger boldbanerne og Herskindskolens hal, samt spejdergrunden. Vi sender aktivitetsplaner hver uge på Aula til forældrene og børnene kan følge med via Klubbens opslagstavle ved tabulex-skærmen.

Vi afholder et månedligt klubmøde med børnene, hvor vi bl.a. vender aktuelle problemstillinger (bl.a. mobilpolitik) og snakker kommende aktiviteter.

Derudover har vi mange særlige arrangementer fast i kalenderen, som Halloween-fest, juleture, Tivoli-tur og overnatning.

I Klubben har vi en forventning om at børnene selv har aftalt med deres forældre, hvornår de skal hjem, men vi hjælper selvfølgelig altid med at sende til bus, samt minde om hvornår de skal til fritidsaktiviteter.

Åbningstider i Klubben fra skoledagen slutter – 17.00, fredag til kl. 16.30

Klubbens mobil nummer: 20 18 70 61